Downiaiset - Suomen Downin Syndrooma ry

Downiaiset - Suomen Downin Syndrooma ry on vuonna 2010 perustettu valtakunnallinen yhdistys lapsille, nuorille ja aikuisille, joilla on Downin oireyhtymä sekä heidän läheisilleen. Tarjoamme tietoa ja vertaistukea koskien Downin oireyhtymää.

Ajatus yhdistyksestä sai alkunsa keväällä 2009 keskustelupalstalla. Joukko vanhempia koki, että Downin oireyhtymästä on hankala löytää tietoa. Yhdesssä lähdettiin rakentamaan toimintaa ja yhdistys Downiaiset - Suomen Downin Syndrooma ry. perustettiin syksyllä 2010.

Yhdistyksen tarkoituksena on toimia jäsenistön yhdyssiteenä ja tarjota jäsenilleen monipuolista toimintaa ja vertaistukea. Yhdistys välittää tietoa Downin oireyhtymästä, sekä palveluihin ja kuntoutukseen liittyvistä asioista.

Yhdistys on voittoa tavoittelematon. Jäsenmaksut ovat pääosa yhdistyksemme varainhankintaa ja sitä kautta mahdollistaa toimintaamme. Liity jäseneksi täällä.

Yhdistys toimii vapaaehtoisvoimin. Tervetuloa mukaan toimintaan, sinulle sopivalla tavalla.

Tarkoituksen toteuttamiseksi yhdistys:

• tukee perheiden järjestäytymistä ja keskinäistä yhteydenpitoa mm. tarjoamalla ensitietoa sekä ystävä- ja vertaistoimintaa
  • toimii yhteistyössä synnytyssairaaloiden kanssa
  • vaikuttaa asenteisiin ja poistaa ennakkoluuloja.