Downiaiset somessa

Downiaiset | Facebook

• Huomioithan, että ryhmä on tarkoitettu vain vanhemmille!
  • Downiaiset Facebook-ryhmä on tarkoitettu vanhemmille, joiden lapsella on Downin oireyhtymä. Myös lastaan syntyväksi odottavat vanhemmat ovat lämpimästi tervetulleita ryhmään.
  • Facebook-ryhmä on keskustelukanava, vertaistukipaikka sekä keino tutustua toisiin perheisiin.
  • Facebook-ryhmässä mukana oleminen ei edellytä jäsenyyttä yhdistykseen.

Downiaiset - Suomen Downin Syndrooma ry. | Facebook

• Sivusto on tarkoitettu yhdistyksen tiedonjakoon ja vaikuttamiskanavaksi sosiaalisessa mediassa. Tykkäämällä sivusta saat päivitykset näkyviin myös omalle Facebook seinällesi.

Downiaisten olohuone | Facebook

• Tervetuloa Downiaisten olohuoneeseen. Olohuoneessa kohtaavat vanhemmat, perheenjäsenet, sukulaiset ja muut henkilöt, joiden elämää Downin oireyhtymä koskettaa.
  • Ryhmä on keskustelukanava, vertaistukipaikka sekä keino tutustua toisiin samassa tilanteessa oleviin henkilöihin.

DS-nuorten ja -aikuisten aikuiset sisarukset | Facebook

• Tämä ryhmä on 13-vuotiaiden tai sitä vanhempien ds-nuorten 18-vuotiaille tai sitä vanhemmille sisaruksille.

Mosaiikki-downiaiset | Facebook

DS-oppi | Facebook

• Ryhmässä keskustellaan Downin oireyhtymästä ja oppimisesta, pieniä sivupolkujakaan ylenkatsomatta. Oppiminen voidaan käsittää laajasti kaikeksi uusien asioiden omaksumiseksi alkaen motoriikasta, sosiaalisista taidoista ja tunteiden hallinnasta aina lukutaitoon, matematiikkaan ja ammatin opiskeluun asti. Ryhmässä suvaitaan erilaisia mielipiteitä, mutta toisten näkökantoja ei saa väheksyä.
  • Ryhmään liittymiselle ei ole ennakkoehtoja muita kuin kiinnostus aiheeseen. Tervetuloa kaikki vanhemmat, muut omaiset, opettajat, avustajat, tutkijat - ja tietysti myös henkilöt, joilla on itsellään DS.

Alueelliset FB- ryhmät

Lahden seudun ds-perheet | Facebook

Pohjoisen Down lapset | Facebook

Joensuun seudun Down perheet | Facebook

Pohjois-Savon Down-perheet | Facebook

Ipanat-ryhmät (lapsen syntymävuoden mukaan)

Ipanat 2022-2023 | Facebook

• Ryhmä 2022- 2023 syntyneiden ds-lasten vanhemmille. Ryhmään ovat tervetulleita myös lastaan v.2022-2023 syntyväksi odottavat perheet.

Ipanat 2020-2021 | Facebook

• Ryhmä 2020 - 2021 syntyneiden ds-lasten vanhemmille.

Ipanat 2018 - 2019 | Facebook

• Ryhmä 2018 - 2019 syntyneiden ds-lasten vanhemmille.

Ipanat 2016-2017 | Facebook

•     Ryhmä 2016-2017 syntyneiden ds-lasten vanhemmille.

Ipanat 2014-2015 | Facebook

• Ryhmä 2014-2015 syntyneiden ds-lasten vanhemmille.